Iskanje zaposlitve v digitalni dobi

Če iščete službo, ne zanemarjajte pomena svojega spletnega ugleda. Adeccova raziskava namreč kaže, da imajo iskalci zaposlitve, ki negujejo svoje povezave na družbenih omrežjih, večje možnosti, da najdejo delo. Digitalna identiteta posameznika pa postaja tudi pomemben del kadrovanja oziroma selekcije kandidatov za delovno mesto.

Zadnja Adeccova raziskava ‘Zaposlovanje 3.0’, ki je bila izvedena v Italiji in razkriva trende tudi v drugih razvitih državah, je pokazala, da grajenje spletnih mrež odnosov predstavlja učinkovit način iskanja novih poslovnih priložnosti. Z drugimi besedami – bogatejši in številčnejši kot so vaši odnosi, tudi na družbenih omrežjih, večja je verjetnost, da boste dobili želeno zaposlitev. Ali veste, kako poiskati priložnosti na spletu?

socialmedia

Priložnosti na spletu

Kljub temu, da so v digitalni dobi medosebni odnosi na spletu vse bolj intenzivni, večina uporabnikov spleta ne prepoznava prednosti, ki jih družbena omrežja nudijo pri iskanju zaposlitve. Raziskava je pokazala, da le 25 % iskalcev zaposlitve meni, da družbena omrežja olajšajo njihovo iskanje.

Kandidati se sicer spleta poslužujejo predvsem zaradi možnosti dostopa do večjega števila ponudb (44 %) in možnosti, da postane njihov življenjepis vidnejši (38 %). Večina (94 %) zaposlitev išče preko zaposlitvenih spletnih strani, 53 % kandidatov pa pri iskanju zaposlitve uporablja vsaj en spletni kanal. 39 % zaposlitev išče prek spletnih aplikacij, 30 % na Facebooku in 26 % na omrežju LinkedIn.

Na spletu so tudi kadroviki

Kar 88 % kadrovikov pri svojem delu uporablja vsaj en spletni kanal, najpogosteje LinkedIn (42 %), sledita Facebook (29 %) in Twitter (9 %). Dobra tretjina oz. 34 % kadrovikov je sodelavca že izbralo prek družbenih omrežij, 12 % pa jih je priznalo, da so nekatere kandidate izločili na podlagi informacij, ki so jih našli na spletu. V spletu namreč vidijo predvsem možnost povečanja kroga kandidatov in preverjanja verodostojnosti prejetih življenjepisov.

Dobra spletna prisotnost kot investicija za kariero

Spletna omrežja, kot sta LinkedIn in Facebook, omogočajo obujanje in ohranjanje stikov, ki nam lahko pomagajo pri pridobivanju zaposlitve, pa tudi pri delu samem. Iskalcem zaposlitve ponujajo zbirko številnih kontaktov, možnost sproščenega ustvarjanja novih poznanstev ter tudi dostop do vodilnih funkcij v podjetjih. Pri tem pa je treba upoštevati, da je tudi na spletu pomembno, kak počnemo in kako se predstavimo.

Pet osnovnih priporočil za iskalce zaposlitve:

  • »Pogooglajte« se. Občasno vnesite svoje ime v spletni iskalnik in spremljajte zadetke, pri čemer ne pozabite na iskanje slik – večina zaposlovalcev bo storila enako.
  • Zaščitite svojo zasebnost. Na družbenih omrežjih prek  nastavitev zasebnosti poskrbite, da osebne stvari ostanejo med vašimi prijatelji, javno pa delite tiste, za katere menite, da bi okrepile vaš  spletni ugled in vam pomagale pri karieri.
  • Sledite podjetjem in panogam, ki vas zanimajo. Tako boste na tekočem s      trendi, (potencialnemu) delodajalcu pa boste pokazali, da ste odprti za      nova znanja in ste pripravljeni, da se nadalje razvijate.
  • Pridobite si priporočila. Dobra beseda bivšega delodajalca, sodelavca ali profesorja na vašem profilu bo prispevala k vaši kredibilnosti.
  • Bodite dejavni. Načrtno gradite svojo spletno podobo in se  vključujte v relevantne diskusije in debate. Uspehe delite z drugimi,  hkrati pa sledite dosežkom tistih, po katerih se zgledujete.

Pet najpogostejših napak kandidatov:

  • Nenatančnost – tako pri  navajanju izkušenj, kot pri slovničnem in slogovnem oblikovanju svojega  profila. Tudi če ne gre za življenjepis, ki ga prilagamo prošnji za zaposlitev, je pomembno, da je naša predstavitev dobro zasnovana. Spletna predstavitev kandidata lahko v očeh zaposlovalcev hitro izgubi  kredibilnost zaradi slovničnih napak ali slabe predstavitve.
  • Laganje o izkušnjah. Družabna omrežja kadroviku omogočajo, da enostavno preveri posameznikove izkušnje. Če je laž odkrita, kandidata to lahko stane zaposlitve in omaje njegov ugled.
  • Neprimerne fotografije ali komentarji. Delodajalci iščejo zanesljive ljudi, pri čemer kandidatu fotografija iz neprimerne ali nerodne situacije gotovo ne bo pomagala. Priporočljivo je, da se kandidati vzdržijo neprimernih ali žaljivih opazk.
  • Pretiravanje. Pri  preobsežnih, nepreglednih predstavitvah iskalcem kandidatov pade  pozornost, še posebej če predstavljene izkušnje niso relevantne. Splet      namreč zahteva hitro, pregledno in učinkovito komunikacijo.
  • Neprimeren e-mail naslov. Uporabite eno od klasičnih oblik za e-naslov in se izogibajte pomanjševalnicam, vzdevkom  ali drugim nazivom s konotacijo, ki bi lahko nosila negativen prizvok.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s