Trg dela se seli na družbena omrežja

Adeccova globalna raziskava na področju kadrovskih rešitev razkriva ključne ugotovitve in priporočila za uspešno iskanje službe in vzpostavljanje spletnega ugleda v dobi družbenih omrežij.

V Adeccu smo s pomočjo kadrovikov in iskalcev zaposlitve izvedli raziskavo #SocialRecruiting o iskanju zaposlitve v dobi družbenih omrežij. Ključne ugotovitve raziskave prikazujejo družbene medije kot novo pomembno platformo za povezovanje iskalcev zaposlitve in delodajalcev. Raziskava pa razkriva tudi ključne ugotovitve in priporočila za uspešno iskanje službe in vzpostavljanje spletnega ugleda v dobi družbenih omrežij.

FBCover-Photo

V raziskavi, ki smo jo pripravili skupaj z Univerzo v Milanu, je bilo vključenih več kot 17.000 iskalcev zaposlitve in 1.500 delodajalcev, predvsem kadrovikov in direktorjev kadrovskih služb, iz 24 držav, tudi Slovenije. Raziskava je potekala med marcem in junijem 2014. Rezultati nakazujejo, da so postali družbeni mediji pomemben dejavnik tako pri iskanju kot nudenju zaposlitev. V letu 2013 je več kot polovica zaposlitvenih aktivnosti potekala preko spleta (53 %), pri čemer je bil pomemben poudarek na uporabi družbenih medijev. V letu 2014 je pričakovati še večjo osredotočenost na zaposlovanje preko spleta (61%).

S pomočjo raziskave smo ugotovili, da kar sedem od desetih delodajalcev uporablja družbena omrežja za iskanje kandidatov za službo, pet od desetih iskalcev zaposlitve pa uporablja družbena omrežja kot pomoč pri iskanju službe. Kar 30 % iskalcev zaposlitve je vsaj enkrat doživelo prvi stik z delodajalcem preko družbenih omrežij in 9 % iskalcev zaposlitve je na takšen način prejelo ponudbo za delo.

Zaposlovanje s pomočjo družbenih omrežij ni več rezervirano samo za visoko usposobljene in izkušene kadre, saj večina zaposlitev ni namenjena vodstvenim kadrom. Pri tem pa je potrebno poudariti, da se primeri dobre prakse tako med iskalci zaposlitve kot tudi med kadroviki na družbenih omrežjih šele razvijajo.

Naslednja ključna ugotovitev je, da imajo iskalci zaposlitve z bogatejšo spletno mrežo boljše rezultate pri navezovanju stikov z delodajalci in pri uspešnem nastopu na trgu dela. Kandidati, ki so uspešni pri spletnem mreženju so tudi bolj učinkoviti kot tisti, ki bolj skrbijo za vzpostavljanje klasičnih omrežij.

Raziskava prav tako potrjuje, da je na družbenih omrežjih zelo pomemben tudi spletni ugled kandidata. Spletni ugled si je mogoče zgraditi z uporabo omrežja LinkedIn (68 %), vendar pa je kljub bolj osebni naravi, prav tako pomemben Facebook (52 %). Ko delodajalci pregledujejo profile potencialnih kandidatov, so najbolj pozorni na predstavljene delovne izkušnje kandidata, prav tako pomembne pa so strokovne nagrade in posebni dosežki.

Zanimivo je, da delodajalci spremljajo kandidatova osebna prepričanja in mišljenja. Približno ena tretjina delodajalcev je priznala, da so zavrnili potencialnega kandidata zaradi neprimerne vsebine ali fotografije, objavljene na njihovem profilu. Posebno pozornost delodajalci namenjajo komentarjem, zlasti v zvezi z dejavnostmi, ki bi lahko kršile politiko delovnega mesta.

Velika večina iskalcev zaposlitve podcenjuje pomembnost svojih spletnih družbenih profilov pri njihovem profesionalnem življenju. Kandidati v raziskavi v veliki meri navajajo, da ne objavljajo občutljivih komentarjev ali fotografij (t. i. selfijev), kar kaže na to, da se zavedajo posledic svojih komunikacijskih aktivnosti na spletu.

Vas zanimajo podrobnosti? Imamo jih precej:

Infografika: kako družbena omrežja uporabljajo iskalci zaposlitve

Infografika: kako družbena omrežja uporabljajo kadroviki

Primerjava uporabe med kandidati in kadroviki

Zlata pravila za uporabo družbenih omrežij za kandidate

Zlata pravila za uporabo družbenih omrežij za kadrovike

Social Recruiting SURVEY-Global Report

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s