Iskanje priložnosti na skritem trgu dela

Ste vedeli, da približno 80 odstotkov prostih delovnih mest ni nikoli oglaševanih? Za njih nikoli ne izveste. Zato ni dovolj, da le pregledujete oglasne deske, pač pa morate biti ob pravem času na pravem mestu. Kako lahko poskrbite, da boste res tam, kjer je priložnost za vašo sanjsko službo?

Trg dela je kompleksen in se nenehno spreminja. Ima svoje posebnosti in značilnosti, ki se jih moramo kot iskalci zaposlitve zavedati, saj lahko bistveno vplivajo na dostopnost delovnih mest, ki nas zanimajo.

Adecco world

Trg dela sestavljajo javno objavljena prosta delovna mesta (odprti trg dela), ki so dostopna na internetu, v časopisih, na spletnih straneh Zavoda za zaposlovanje ter preko agencij za zaposlovanje, in prosta delovna mesta, ki niso objavljena – to imenujemo skriti trg dela.

Tudi če trenutno ni objavljenih prostih delovnih mest, to še ne pomeni, da ne obstajajo; skriti trg dela je nenehno aktiven. V resnici se le okrog 20% delovnih mest zapolni z javnim oglaševanjem in kar 80% preko skritega trga dela. Javno oglaševanje delovnih mest pomeni za podjetje strošek, poleg tega pa je tudi zamudno in stresno opravilo z negotovim izidom, saj delodajalec dejansko nikoli ne ve, ali bo našel optimalnega kandidata. Tako bodo najprej uporabili »notranje rezerve« v podjetju, osebna priporočila ali pa osebe, ki so v pravem trenutku vzpostavile kontakt s podjetjem in izrazile interes za zaposlitev. Zato je zelo pomembno, da se v procesu iskanja zaposlitve naučimo, kako vstopiti na skriti trg dela.

Mreženje
Velikokrat ste že slišali in tudi mi bomo ponovili: eden izmed najučinkovitejših načinov iskanja službe je mreženje. Mreženje vam pomaga stopiti v stik s potencialnimi delodajalci preko vaše družine, sorodnikov, prijateljev ter drugih ljudi, ki so pomemben vir informacij o prostih delih in vam lahko zelo koristijo. Če bo za nas zastavila dobro besedo oseba, ki ji delodajalec zaupa, se bo ta bistveno lažje odločil, da se sreča z nami. Dobro je, da svoja poznanstva na področju, na katerem bi radi delali, razširimo še pred samim iskanjem zaposlitve. Dobra priložnost za to je študijska praksa ali pa navezovanje stikov s podjetji za potrebe seminarskih nalog, prav tako nam lahko koristijo tudi članstva v raznih društvih in organizacijah.

Ponudba za delo
Druga možnost je neposredno navezovanje stikov s potencialnimi delodajalci. To je lahko v obliki pošiljanja ponudb za delo ali pa lahko delodajalca zaprosimo za informativni razgovor. Ponudba se od prijave razlikuje po tem, da jo pošljemo podjetju, kadar ni razpisov za prosta delovna mesta in kadar imamo dobro vemo, kakšno delo bi radi opravljali. Pomembno je, da imamo pripravljeno bazo delodajalcev, za katere bi želeli delati. Preden se lotimo pisanja prijave, moramo najprej dobro premisliti, kaj lahko ponudimo delodajalcu in kako ga bomo prepričali, da nas zaposli. Prednosti ponudbe so, da pride delodajalcu v roke kot edina ter da obstaja možnost, da jo delodajalec prejme ravno v času, ko se pojavi potreba po novem kadru. S ponudbami ohranjamo aktivnost pri iskanju zaposlitve tudi v času, ko ni objavljenih drugih aktualnih prostih delovnih mest. Res je, da je na ponudbe ponavadi majhen odziv delodajalcev in da pogosto preteče veliko časa, preden delodajalec odgovori. Zato poslano ponudbo lahko nadgradimo tudi s telefonskim klicem.

Informativni razgovor
Za informativni razgovor pa je značilno, da iščemo informacije o poklicu in ne o zaposlitvi. Prvi stik običajno vzpostavimo preko telefona, ko se poskusimo dogovoriti za osebni pogovor. Na informativni razgovor se je potrebno dobro pripraviti, torej pridobiti čim več informacij o poklicu, raziskati konkretno organizacijo, kjer naš sogovornik dela, ter pripraviti seznam vprašanj, ki jih želimo postaviti. Pomembno je, da si pridobimo zaupanje delodajalca, saj bo privolil v informativni razgovor le v primeru, če vam bo verjel, da ga ne boste prosili za službo. Če se izkaže, da obstaja možnost zaposlitve, jo izkoristite, vendar ne bodite agresivni ali vsiljivi. Pri informativnem razgovoru je uspešnost okrog 10%.

Zaposlitveni sejmi
Vpogled na skriti trg dela lahko dobimo še z udeležbo na zaposlitvenih sejmih, ki predstavljajo odlično priložnost za mreženje in pridobivanje koristnih informacij.

Pri iskanju zaposlitve se ne osredotočite le na pregledovanje oglasnih desk, ampak v svoje aktivnosti vključite vse kanale. Preizkusite tudi druge vire, kot so časopisi, strokovne revije, internet, agencije za zaposlovanje ter Centri za informiranje in poklicno svetovanje (CIPS). Trg dela je poln priložnosti, ki morda niso vidne na prvi pogled. Bodite iznajdljivi in vztrajni!

Tjaša Snoj, Vodja projektov, Adecco

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s