Pohvala ne stane nič, a dobro dene

V današnjem času je za vsako organizacijo zelo pomembno zavedanje, da so zaposleni pomemben element njenega uspeha. Njihovo znanje, spretnosti in izkušnje predstavljajo bistveno konkurenčno prednost. Dejstvo je, da je plača pomemben dejavnik zadovoljstva zaposlenih, vendar lahko in moramo storiti več za to, da se naši zaposleni čutijo cenjene. Kdaj ste se nazadnje zahvalili svoji ekipi za dobro opravljeno delo?

Top Secretaries 7

Potreba po priznanju je ena izmed osnovnih človekovih potreb, zato ni nič čudnega, da sta priznanje in pohvala ključna, če želimo ustvariti dobro delovno okolje. Vsak si prizadeva za občutek spoštovanja in priznanja s strani drugih in želi imeti občutek, da je cenjen tako individualno kot član skupine. Takojšnje priznanje za dobro opravljeno delo in trud imata velik vpliv na zadovoljstvo in produktivnost zaposlenih, saj jim tako damo vedeti, da je delo, ki ga opravljajo pomembno.

Je res lahko dovolj le preprosta beseda?

Neformalna priznanja v mnogih vidikih predstavljajo velik potencial tako za zaposlene kot tudi za organizacijo, saj imajo ogromen učinek in ne stanejo praktično nič. Če znamo ceniti delo svojih zaposlenih in jim to tudi pokažemo, bodo ostali še naprej visoko motivirani za to, da nadpovprečno opravljajo svoje zadolžitve. Ko se želimo resno lotiti učinkovitosti organizacije, se moramo resno lotiti tudi priznavanja prispevka naših zaposlenih – oboje gre namreč z roko v roki.

Izziv vodstvu podjetja je predvsem prepoznavanje priložnosti, ko lahko zaposlenim izkažejo hvaležnost in zahvalo za dobro opravljeno delo ter seveda najti pravi način, da to tudi izrazijo. Z nekaj vloženega truda bodo preproste geste, ki imajo močan pomen, postale način delovanja podjetja ter tlakovale pot do uspešnosti na vseh ravneh – tako v učinkovitosti organizacije, organizacijski klimi, odnosih med zaposlenimi kot seveda tudi v odnosih s poslovnimi partnerji.

Čeprav se nam to zdi skorajda samoumevno, je potrebno konstantno poudarjati, da ima lahko preprost »Hvala!« s strani nadrejenega veliko višji motivacijski učinek kot marsikatera druga oblika nagrajevanja. Zato se le pogosto spomnite na to magično besedo, ne le v odnosu do svojih zaposlenih, ampak tudi do svojih strank, kolegov, nadrejenih in skratka v vseh medosebnih odnosih. Če boste namreč dosledni pri izražanju hvaležnosti, vam bo to prišlo v navado. Obstaja nešteto načinov, brezplačnih ali takšnih, ki predstavljajo minimalni strošek, s katerimi lahko izrazite priznanje svojim sodelavcem – bodite kreativni in se potrudite najti način, ki bo vašim zaposlenim pisan na kožo.

Majhna dejanja za velike učinke

Kakšne učinke si lahko obetate od takega izražanja hvaležnosti? Poleg zvišane motivacije in morale svojih zaposlenih ter boljših medosebnih odnosov v vaši organizaciji, boste privabili in, še pomembneje, zadržali talentirane in usposobljene posameznike, in si ustvarili status zaželenega zaposlovalca, ki ponuja zdravo, motivirajoče in ustvarjalno delovno okolje. Vaši zaposleni bodo bolj vpleteni v delovanje organizacije, čutili bodo višjo pripadnost in lojalnost svoji organizaciji ter posledično vanjo vložili več truda z manj napora. Pričakujete lahko nižjo raven stresa, absentizma in odhajanja zaposlenih iz organizacije.

Kaj nas še zadržuje?

Kljub velikemu številu pozitivnih učinkov, se nekateri vodje še zmeraj izogibajo tej praksi zaradi bojazni pred spodkopavanjem njihove avtoritete, vzbujanju ljubosumja med zaposlenimi ali prepričanja, da se s tem nimajo časa ukvarjati. Vendar prav najbolj uspešni vodje znajo prepoznati in nagraditi uspehe svoje ekipe ter tako dnevno gradijo močne vezi, vzpostavljajo zaupanje in lojalnost, kar je bistveno za dobro počutje zaposlenih ter zadrževanje ključnih kadrov, ki jih je zmeraj težje pridobiti in obdržati v organizaciji. Zagotovo je ne le časovno, ampak na vseh nivojih bolj ekonomično, da si kot vodja vzamete minuto časa, da svojemu zaposlenemu izrazite svoje zadovoljstvo z njegovim delom, kot da iščete zamenjavo za dobrega sodelavca, ki je zapustil podjetje, ker se v njem ni dobro počutil.

Z dobro mero

Seveda ne bo dovolj, da se začnete rutinsko zahvaljevati vsem po vrsti. Kot vsaka stvar, lahko tudi pohvala in zahvala ne dosežeta svojega namena, če ju ne uporabljate smiselno. Predvsem je pomembno, da sledite nekaterim preprostim pravilom:

  • Razjasnite si, katera vedenja in vrednote želite spodbujati in bodite pri tem konsistentni.
  • Spoznajte svoje zaposlene in se pozanimajte, česa si sploh želijo.
  • Ne nagrajujte le popolnosti ampak tudi trud.
  • Medtem ko je za kritike najbolj primerna zasebna atmosfera, pa je pri pohvalah zaželeno, da so kdaj tudi javne.
  • Bodite iskreni, spontani in pristni v svojih pohvalah.
  • Zaposlenega pohvalite v čim krajšem času po opravljenem dobrem delu.
  • V pohvalo ne vnašajte nobenih kritik – to dvoje komunicirajte ob ločenih priložnostih.
  • Vaša pohvala naj bo specifična in osebna, navezujte se na konkretna dejanja in vedenja konkretnih zaposlenih, izogibajte se klišejskih zahval.
  • Vaše pohvale (in seveda tudi kritike) naj bodo sorazmerne z dejanji zaposlenih.
  • Pozorni bodite do zaposlenih na vseh nivojih – vsi so ključnega pomena za usklajeno in učinkovito delovanje organizacije.

Sprotne majhne geste hvaležnosti si bodo vaši sodelavci in poslovni partnerji z gotovostjo zapomnili. Ljudi privlačijo stvari, ki so hvaljene in ljudje bodo delali stvari, za katere se jih hvali, zato to izkoristite  in se zahvalite svojim sodelavcem – izkazati priznanje je namreč vir, ki vam ga ne bo nikoli zmanjkalo in ga ne bo nikoli preveč.

Nina Janža, kadrovska agencija Adecco

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s