Prihodnost iskanja službe je mobilna

Svet dela se spreminja. Že v samo nekaj letih se je način, kako delamo in iščemo zaposlitev, močno spremenil, zato se seveda sprašujemo, kaj nas čaka v prihodnosti. V Adeccu vsak dan sodelujemo z iskalci zaposlitve in podjetji, zato smo jih vprašali, kako živijo in delajo. Nastala je Adeccova globalna raziskava o trendih na trgu dela za leto 2015, ki predstavlja ključne ugotovitve in priporočila za uspešno iskanje službe in vzpostavljanje spletnega ugleda v dobi družbenih omrežij ter najnovejše trende v prihodnosti zaposlovanja. In kakšna je prihodnost? Predvsem mobilna …

Webbanner-wts

Tehnologija spreminja načine, kako ljudje iščejo delo in kako podjetja rekrutirajo kandidate. Vse več iskalcev dela namreč aktivno išče zaposlitev prek mobilnih naprav, mobilna pa postajajo tudi delovna mesta. Vloga družbenih omrežij je vse bolj pomembna pri iskanju zaposlitve in zaposlovanju, pojavljajo se novi trendi, kot je pametno delo, t. i. »smartworking«, ki bodo vplivali na delovna okolja podjetij in ki bodo zahtevali nove pristope v tradicionalnem odnosu med delodajalcem ter zaposlenim.

V naši raziskavi je sodelovalo več kot 31.000 iskalcev zaposlitve in več kot 4.100 zaposlovalcev iz 26-tih držav. Z nami so delili mnenja in izkušnje glede uporabe družbenih omrežij za zaposlovanje in iskanje zaposlitve. Analiza zbranih odgovorov nudi vpogled v uporabo družbenih medijev v profesionalne namene, njihovo učinkovitost v povezovanju iskalcev zaposlitve s prostimi delovnimi mesti, pomembnost in vpliv spletnega ugleda na zaposlovanje, razkriva pa tudi nove nastajajoče trende, kot je »smartworking«. Ena glavnih lastnosti novih trendov je fleksibilnost delovnega mesta, ki bo ključna v prihodnosti dela.

Zanimiva dejstva, ki izhajajo že iz ključnih ugotovitev, lahko pripomorejo tako delodajalcem kot iskalcem zaposlitve, da izboljšajo svojo učinkovitost in učinkovitost svojih spletnih aktivnosti.

Prvi je LinkedIn
LinkedIn še vedno ostaja najbolj priljubljena platforma za profesionalne namene med družbenimi omrežji, tako med delodajalci (61%) kot med iskalci zaposlitve (34%), medtem ko je Facebook prepoznan kot referenčno omrežje za vse družbene aktivnosti, vključno z izgradnjo osebne znamke. V Sloveniji izključno za iskanje zaposlitve LinkedIn uporablja 25 % ljudi, v profesionalne in zasebne namene pa 26 %.

Slovenci na Facebooku pri iskanju zaposlitve skorajda neaktivni
Slovenci so na Facebooku glede iskanja zaposlitve skorajda neaktivni, le 1,9 % sodelujočih v raziskavi jih uporablja to platformo, za osebne in poslovne namene pa jih je na tem omrežju precej več, slabih 40 % (39,4 %). Na ostalih omrežjih, kot so Twitter, Instagram in Youtube, so Slovenci praktično neaktivni glede iskanja zaposlitev, uporablja jih zgolj 1 % iskalcev dela, za osebno uporabo pa poleg Facebooka največkrat uporabljajo Youtube (71,1 %), Instagram (32,7 %) in Twitter (20,6 %).

Možnost, da bo delodajalec stopil v stik z iskalcem zaposlitve, se za iskalce dela povečuje s številom družbenih omrežij, na katerih so aktivni: z aktivnostjo na enem omrežju je le 16 % verjetnosti, da se bo oglasil delodajalec, a naraste na kar 46 %, če iskalec zaposlitve uporablja vseh pet največjih globalnih platform. Že več kot petino iskalcev dela so zaposlovalci našli preko družbenih medijev.

Izkazalo se je, da so iskalci zaposlitve bolj »mobilni« kot delodajalci: 65 % iskalcev zaposlitve pogosto ali občasno uporablja mobilne naprave za spletno iskanje zaposlitev, medtem ko le 41 % delodajalcev preko mobilnih naprav išče možne kandidate ali izpostavlja prosta delovna mesta.

Napovedi za leto 2016
Napovedi za leto 2016 predvidevajo, da bodo klasične oblike zaposlitvenih oglasov izgubile pomen za okoli 5 % v korist družbenih omrežij, saj delodajalci vse več informacij o kandidatih iščejo na teh omrežjih. 32 % zaposlovalcev kandidate vpraša o njihovi prisotnosti na družbenih omrežjih, 28 % jih je kandidate že zavrnilo zaradi neprimernih vsebin na njihovih profilih na družbenih omrežjih ali zaradi nasprotujočih si informacij, ki jih kandidati o sebi delijo na spletu in po klasičnih komunikacijskih kanalih.

Raziskava razkriva tudi, da postaja fleksibilnost posameznikovega delovnega mesta bistven del novih načinov dela v prihodnje. Čeprav večina iskalcev zaposlitve in skoraj polovica delodajalcev ni še nikoli slišala za koncept pametnega dela oz. t. i. »smartworkinga«, so kljub temu pokazali močan interes za vključevanje novih rešitev v dnevno prakso. Iskalci zaposlitev so bolj naklonjeni tovrstnim rešitvam, delodajalci pa za zdaj še ostajajo previdni in zadržani. Pojav novih konceptov, kot je »smartworking«, bo vsekakor ustvaril nove interakcije in povezave med zaposlovalci in zaposlenimi.

Povezava do celotnega poročila.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s