Ali delate pametno?

Morda še niste slišali za pametno delo, oziroma smartworking, vendar ste zelo verjetno že sami delali na ta način. Smartworking ni nič drugega kot delo na več napravah, z različnih lokacij, ki pa vam lahko močno olajša usklajevanje med obveznostmi in poveča učinkovitost. Z novimi generacijami, ki prihajajo na trg dela, pa postaja tudi vedno bolj pogosto.

BlogPostInfographic

Doma preverite svojo elektronsko pošto na telefonu, na poti na delo z vlakom na tablici naredite seznam nalog za prihajajoči dan, ko pridete v pisarno pa vklopite svoj računalnik in začnete z delom. Vse to je pametno delo, ki postaja vedno bolj običajno, kot Adecco ugotavlja v raziskavi o trendih dela. Še posebej podjetniki, samostojni delavci in tisti, ki ustanavljajo svoje podjetje, delajo na tak način, saj jim omogoča fleksibilnost in svobodo, da delajo kjerkoli in kadarkoli. Morda še nimajo svoje pisarne, zato kavarne, prostori za sodelo in njihove dnevne sobe postanejo tudi njihov prostor za delo. Tudi tisti, ki se dalj časa vozijo na delo, so bolj zainteresirani za pametno delo. 45 minut vožnje z vlakom lahko pretvorijo v 45 minut produktivnega dela, zato delo od doma ali bližje domu, postane privlačna opcija. Seveda je še mnogo poklicev, kjer tak način dela ni mogoč, za poklice v kreativnih panogah, IT, HR in administraciji pa ima tak  način dela lahko prednosti. Še posebej za mlajše generacije, ki vstopajo v svet dela, je smartworking nekaj naravnega. To so ljudje, ki so odrasli s pametnimi telefoni in tablicami, zato uporaba več naprav za njih ni nič novega.

Ker pametno delo omogoča, da lažje usklajujemo osebne in službene obveznosti, je razumljivo, zakaj je priljubljeno pri iskalcih zaposlitve. Kako pa se na tak način dela odzivajo delodajalci? Bodo nadrejeni pripravljeni sprejeti delo,  narejeno izven delovnega časa in pisarne? Kadroviki pametno delo razumejo kot fleksibilni delovni čas (36 % vprašanih), fleksibilnost delovnega mesta (33 %), osredotočenost na rezultate (21 %) in uporabo svojih naprav (12 %). Menijo, da veliko podjetij še ni pripravljeno na to spremembo. Faktorji, ki zavirajo uvedbo pametnega dela v podjetja, so po mnenju kadrovikov korporativna struktura organizacije (25 %), pomanjkanje izobraževanja na področju virtualnega vodenja (21 %), pomanjkanje veščin o novih tehnologijah (17 %) in sistem ocenjevanja (16 %).

V kreativnih panogah, kot so marketing, prodaja in komunikacije, so kadroviki bolj naklonjeni pametnemu delu, saj so te panoge najbolj prilagojene za fleksibilen način dela. Zaposleni se za pametno delo odločajo iz organizacijskih razlogov, da zmanjšajo čas prevoza na delo, stroške, bolje usklajujejo osebne in delovne obveznosti in samostojno upravljajo čas. Prostore za sodelo in mobilno delo pa uporabljajo iz profesionalnih razlogov, kot so na primer deljenje znanj še z drugimi ljudmi poleg sodelavcev, bolj kreativni in inovativni pristopi ter povečanje produktivnosti.

V podjetjih, ki so osredotočena na rezultate, saj menijo, da so ti bolj pomembni, kot čas preživet v pisarni, bo prilagajanje dela ljudem vedno bolj pogosto. Pa vi – ali delate več, ali bolj pametno?

Viviana Žorž, vodja marketinga in odnosov z javnostmi, Adecco

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s